7 manieren om jouw website doelgericht te maken

Je bent slim, hardwerkend, creatief en slim genoeg om je eigen bedrijf te runnen. Maar zodra het gaat om je website, weet je geen raad meer.

Je gebruikt extreem veel afbeeldingen en knoppen in regenboogkleuren wat klanten enorm kan afschrikken. En dan vraag je je af waarom je niet genoeg klanten trekt! Dit verandert vandaag, want vandaag gaan we je laten zien wat je nodig hebt om je website doelgericht en effectief te maken.

Element 1: Duidelijke Call to Action

Kies één belangrijk ding waarvan je wil dat mensen het uitvoeren tijdens het bezoek op je website. Creëer een visuele potentiële knop die ze niet zouden kunnen missen.

Voorbeelden van een call-to-action:

  • Neem contact op
  • Meer informatie
  • Download whitepaper
  • Boek een (gratis) afspraak/workshop
  • Schrijf je (gratis) in
  • enz…

Element 2: Wie ben je? Wat doe je?

Je bezoekers moeten door het bezoeken van jouw site meteen kunnen weten wie je bent en wat je doet. Hoe kunnen ze anders bepalen of jouw service & diensten datgene zijn wat zij nodig hebben?

Element 3: Wat is je toegevoegde waarde?

Geef bezoekers een goede reden waarom ze voor jouw services en diensten moeten kiezen, en waarom ze niet voor een ander zouden moeten gaan.

Element 4: Een foto van jouw en je teamleden.

Laat je bezoekers zien wie je bent/ wie jullie zijn en laat daardoor zien dat je een leuk persoon bent. Dit zal ze helpen om een beeld te schetsen over jou, en het zorgt ervoor dat het vertrouwen sneller kan groeien.

Element 5: Duidelijke navigatie aanwijzingen

Wat als bezoekers niet snappen hoe een website werkt? En wat als ze eerst gewoon informatie willen over jou en jouw diensten? Geef ze duidelijke aanwijzingen zodat ze gemakkelijk meer te weten kunnen komen over jou.

Voorbeelden van duidelijke knoppen/navigatie aanwijzingen:

  • Over ons
  • Diensten
  • Portfolio
  • Blog
  • Contact
  • Zoeken

Element 6: Social Proof

Niks laat bezoekers sneller het vertrouwen geven dan referenties van bekwaamheid door klanten ook wel social proof. Alles wat een boost kan geven voor het vertrouwen van bezoekers is super belangrijk voor je webpagina.

Voorbeelden van Social Proof:

  • Testimonials
  • Logo’s
  • Awards
  • Certificaten
  • Klantreviews
  • ‘Eerder gezien via/op…..’

Element 7: Smart Footer

Je kan helaas de gedachtes van een bezoeker niet lezen om te weten wat ze graag willen zien op een website. Maar je kan je footer gebruiken om belangrijke linkjes en informatie te plaatsen die de aandacht zullen trekken zodat bezoekers je website niet snel zullen verlaten.

Voorbeelden van die je in een smart footer kan plaatsen:

  • Logo
  • Privacy Policy
  • Copyright
  • Navigatie
  • Social Media
  • Contact/adresgegevens
  • Nieuwsbrief inschrijving
  • Zoekmogelijkheid
  • Laatste artikelen
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *