Happy Xmas shoppings?

Naar verwachting zullen de online aankopen in december alle records breken. Dat betekent drukke tijden voor de klantenservice afdelingen van de Wehkamp’s, Neckermann’s en Bol.com’s etc. in januari. Om de Kerstinkopen voor alle betrokkenen blijvend een gedenkwaardige ervaring te maken, hieronder nog eens de 7 essentiële stappen als tip voor managers van alle klantenservice afdelingen.
Stap 1:
Maak klantenservice een prioriteit voor iedereen in de organisatie. Vraag feedback en input van alle (klantenservice)medewerkers, doe iets met de input en geef adequate terugkoppeling.
Stap 2:
Geef klantenservicemedewerkers het mandaat om zaken op te lossen zonder eerst overleg met hun supervisor te moeten hebben.
Stap 3:
Klantenservice medewerkers die onbeschoft zijn en / of schelden formeel waarschuwen en bij herhaling ontslaan (3 strikes is out!)
Stap 4:
Gebruik kwalitatieve criteria voor klantenservice medewerkers performance en geen kwantitatieve (call- & idle times etc.). Beloon uitzonderlijk service gedrag op een uitzonderlijke manier.
Stap 5:
Communiceer contactgegevens van de klantenservice duidelijk op de website, zorg voor meerdere media (telefoon, social media, email) en zorg voor snelle- en juiste opvolging.
Stap 6:
Zie het verlenen van uitzonderlijke klantenservice als investeringen in marketing en niet als kosten waarop zo veel mogelijk moet worden bespaard.
Stap 7:
Deel de successen die door de klantenservice zijn behaald met de andere afdelingen. Maak klantenservicemedewerkers trots op de bijdrage die ze leveren.
Happy Xmas shoppings!
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *