https-website

Mijn website wordt gezien als onveilig door Google, wat nu?

Als je een website hebt die persoonsgegevens verwerkt, door bijvoorbeeld een formulier, wordt je min of meer verplicht om je website te beveiligen. Om je website te beveiligen heb je een zogeheten SSL certificaat nodig die er voor zorgt dat de informatie die over de website verstuurd wordt versleuteld wordt. Een beveiligde website herken je […]

404-pagina

Hoe en waarom je een goede 404 pagina moet bouwen

Een 404 pagina maak je aan om de gebruiksvriendelijkheid van jouw website te vergroten. De meeste 404 pagina’s zijn een waardevolle toevoeging voor een website. Wij hebben enkele tips over hoe en waarom je een goede 404 pagina op de website moet hebben. Waarom een goede 404 pagina? Een 404 pagina moet een gebruiker opvangen […]

google-mijn-bedrijf

Haal het meeste uit jouw Google Mijn Bedrijf

Meer halen uit jouw lokale website? Google Mijn Bedrijf is een gratis product voor bedrijfseigenaren om hun bedrijf in te dienen en te verifiëren bij Google. Wanneer je bent aangemeld bij Google Mijn Bedrijf zal je lokaal gelijk beter gevonden worden dan voorheen. In dit artikel zullen we Google Mijn Bedrijf gaan uitlichten: Wanneer ben […]

valkuilen-google-adwords

Trap niet in de valkuilen van Google AdWords

Reacties op het gebruik van Google AdWords zijn vaak “Het levert me niets op”, of “Google AdWords is veel te duur”. Dit klopt zeker wanneer je verkeerd omgaat met Google AdWords. Richt je Google AdWords goed in, dan is AdWords een investering die geld oplevert. Maar wat zijn nou de valkuilen waar je niet in […]

yoast-seo-5.0-text-link-counter

Yoast 5.0: Tekst Link Teller

Yoast heeft een vernieuwde versie van hun WordPress plug-in ontwikkeld. Yoast SEO 5.0. In 2016 heeft Yoast revolutionaire controles doorgevoerd in de plug-in met de inhouds- en leesbaarheidsanalyse. In 2017 werd meer de focus gelegd op de problemen van de sitestructuur. Daar werden onder meer controles op interne links en cornerstone content gedaan. Yoast SEO […]

Meer rendement uit je adwords campagne

Haal Meer Rendement Uit Je AdWords Campagnes

Het rendement verhogen in Google AdWords is iets wat de meeste bedrijven graag willen zien. Dat betekent namelijk dat er meer leads en/of verkopen binnen komen. Lukt jouw ook maar niet om het rendement te verhogen binnen de campagnes? Wij hebben een aantal tips op een rijtje gezet die het rendement van jouw AdWords campagne […]

google-zoeken

Jij zoekt verkeerd met Google, wedden? (Deel 3)

In Deel 1 en Deel 2 van Jij zoekt verkeerd met Google, wedden? werden er veel tips gegeven over het beter zoeken in Google. Onze tips zijn nog niet op, dus hebben wij er weer drie op een rijtje gezet.

lokale-seo

Tips voor lokale SEO geoptimaliseerde content

Je hebt een lokaal bedrijf, maar in de zoekmachine word je niet tot nauwelijks gevonden. Dit overkomt een heleboel niche bedrijven die lokaal succes willen bereiken. Om de lokale zoekopdrachten te domineren zijn er een aantal aspecten waar je op moet focussen.

Ad-Customizer

Advertenties Up-To-Date houden met Ad Customizer

Advertenties aanpassen op grote schaal lijkt altijd een hele grote klus. Google heeft daar iets voor ontworpen waardoor het veel makkelijker kan gaan. De Ad Customizer kan advertentieteksten aanpassen op basis van een database. In dit artikel zal ik uitleggen wat Ad Customizer is en hoe je het succesvol kan inzetten.

seo-conversie-optimaliseren

SEO & Conversie Gericht Optimaliseren, Hoe Doe Je Dat?

Herken je dat? Je scoort goed in de zoekmachines, maar het conversie aantal is niet goed genoeg. Hoe kan je dat verbeteren?

google-crawler

Google Crawler, Wat Is Het & Wat Doet Het?

Wanneer jij de Yoast SEO plugin hebt geïnstalleerd voor jouw website, kan dat ervoor zorgen dat jouw website beter geoptimaliseerd is voor de zoekmachines. Echter is er ook een technische kant aan SEO, in dit blogartikel zullen we één van de belangrijke dingen in technische SEO uitgelichten: crawlability, ofterwijl de Google Crawler.

adwords-bodaanpassingen

Bodaanpassingen in Google AdWords Gebruiken, Maar Waarom?

Is een klik meer waard wanneer die afkomstig is van een mobiel apparaat, vanaf een plaats of een specifieke tijd van de dag? Denk dan eens na over bodaanpassingen binnen jouw AdWords campagne. Wij behandelen in dit artikel wat bodaanpassingen zijn voor locatie, tijd van de dag en apparaten.

interne-links

Zijn Interne Links Belangrijk Voor SEO?

Interne links, wat zijn dat ook alweer en zijn interne links belangrijk voor SEO? Wij geven in dit artikel duidelijkheid over wat het is, hoe je ze moet gebruiken en of ze ook daadwerkelijk belangrijk zijn voor een goede zoekmachine optimalisatie.

Google Suggest Toont Antwoorden

Je herkent het wel, je wilt iets opzoeken maar je hebt geen zin om allerlei pagina’s te openen om bij jouw antwoord te komen. Google heeft daar een oplossing voor, Google Suggest. Nog niet alle antwoorden zijn verkrijgbaar, maar Google komt met steeds meer antwoorden. Wij hebben vier soorten voorbeelden in ons artikel verwerkt: Wat […]

Google Rankbrain maakt Google slimmer

Wellicht heb je nog nooit van Google Rankbrain gehoord, maar Google Rankbrain is een belangrijke Ranking factor voor Google. Maar wat is Google Rankbrain nou precies? Rankbrain van Google is een zelflerend algoritme om de zoekopdrachten beter te leren begrijpen en de zoekresultaten daarvan beter te rangschikken.

7 Tips voor betere SEO Titels

7 Tips voor betere SEO titels

SEO titels, worden ook wel Meta titels, HTML titels of titels voor de zoekmachines genoemd. Omdat SEO titels schrijven of optimaliseren beter is voor de vindbaar in de zoekmachines zouden we het allemaal moeten doen. Maar hoe schrijf je nou een goede SEO titel? Wij hebben voor jouw 7 tips voor het schrijven van betere SEO titels!

Voice Search: Welk Effect Heeft Voice Search Op SEO?

Misschien heb je nog niet gehoord van de Voice Search functie, maar deze functie verandert het zoekgedrag van de mensen volledig. Volgens Google zijn 60% van de zoekopdrachten afkomstig van een mobiel apparaat. Maar liefst 20% van de mobiele zoekopdrachten zijn afkomstig van de Voice Search.

Cornerstone Content, wat is dat?

Iedereen heeft wel eens van die blogartikelen op de website staan waar je het meeste trots op bent. Deze artikelen beschrijven jouw business, brengt jouw missie over naar de bezoeker en is extreem goed geschreven. Dit zijn Cornerstone Content artikelen, in dit blogartikel zal ik vertellen wat het is

google-home-assistant

Laatste ontwikkelingen in Google Search?

Ieder jaar geeft Google een evenement waarin de nieuwe ontwikkelingen van Google bekend worden gemaakt, het zogeheten Google I/O vindt ieder jaar in mei plaats. Nou is het niet voor iedereen weggelegd om daar aanwezig te zijn, waardoor wij een aantal ontwikkelingen op het gebied van Google Search op een rijtje hebben gezet.

Adverteren in Google Adwords met de merknaam van een concurrent! Mag dat?

Iedereen doet het wel eens, zoeken naar concurrenten of op jouw eigen naam om te checken of er geen gekke dingen in Google te zien zijn. Op een dag staat tot jouw grote schrik jouw website niet meer bovenaan in de zoekresultaten.

leer-zoeken-in-google

Jij zoekt verkeerd met Google, wedden? (Deel 2)

In het eerste deel van Jij zoekt verkeerd met Google, wedden? bespraken we de volgende punten: het negeren van een irrelevante website, zoekopdrachten binnen de website op Google uitvoeren en weten hoe je goede afbeeldingen zoekt. In het tweede deel geven wij weer drie tips weg waardoor je beter leert zoeken in Google.

Wat-is-het-beste-cms

Welk CMS is het beste voor SEO?

Jij wilt natuurlijk zo hoog mogelijk scoren in Google. Het juiste CMS kan je daarbij helpen. CMS staat voor Content Management Systeem, een CMS is een online beheersysteem voor je website. Waarschijnlijk ken je WordPress al. Dit is namelijk één van de meest gebruikte systemen.

link-juice

Hoger scoren in Google door Link Juice

Laat me raden: jij wil een hogere score in Google. Net als de rest van de bedrijven. Dan word je blij van dit blogartikel over Link Juice. Veel mensen denken niet meteen aan Link Juice wanneer ze hoger in Google willen ranken, maar het is wel degelijk belangrijk voor jouw ranking. Lees hieronder waarom.

Meer zichtbaarheid met de website-informatie extensie

Te weinig ruimte in een advertentietekst om alle productinformatie uit te lichten? Google heeft daarvoor de website-informatie extensie in het leven geroepen.

leer-zoeken-in-google

Jij zoekt verkeerd met Google, wedden? (Deel1)

Iedereen doet het wel eens, een zoekopdracht uitvoeren in Google. Het is zelfs de meest gebruikte zoekmachine ter wereld, met 40.000 zoekopdrachten per seconde. Dat komt neer op 1.2 biljoen per jaar! Dus zou je denken dat iedereen wel weet hoe je Google het beste gebruikt. Niet echt.

seo-tips

4 manieren om beter vindbaar te worden in Google

Ben jij nog niet tevreden over jouw organische ranking in Google? Of wil je weten hoe je structureel beter wordt gevonden? Wij hebben een aantal simpele tips op een rijtje gezet.

Yoast SEO voor Magento 2 en Typo 3

Yoast SEO voor Magento 2 en Typo 3

De Yoast SEO plugin is al jaren een begrip onder WordPress gebruikers en SEO specialisten. Persoonlijk lever ik geen website op zonder Yoast. Simpelweg omdat het dan voor ons en de websitegebruikers moeilijker (niet onmogelijk) is om de vindbaarheid te verbeteren.

dsa-campagne

DSA advertenties, wat zijn het en hoe bespaart het je geld?

Een van je producten is uitverkocht, maar je advertentie loopt nog wel omdat je die vergeten bent uit te zetten. Dat kan je een hoop geld kosten. Google heeft daar iets op bedacht. Om jouw leven makkelijker te maken, is Google gestart met DSA campagnes.

Hoe kies je de juiste domeinnaam

Domeinnaam al gekozen? Je gaat eindelijk je eigen website lanceren. Een van de belangrijkste onderdelen van je eigen website is de domeinnaam. Deze moet niet te lang zijn, niet te ingewikkeld , maar wel duidelijk en herkenbaar.

Google Adwords Prijs Extensie

Google Adwords prijsextensie, gebruik jij hem al?

Google heeft een nieuwe extensie ingevoerd in AdWords, de zogeheten prijsextensies. Deze extensie zorgt ervoor dat je advertenties er twee keer zo groot uit komt te zien. Het is een manier om producten en diensten aan te prijzen onder de gewone AdWords advertentie. In dit blog zal ik je alles vertellen over de prijsextensie en […]

SEO Meetup Utrecht

19 Mei 2016 – SEO Meetup Utrecht – 3e Editie

Ben je geïnteresseerd in zoekmachine optimalisatie. Kom dan a.s. donderdagavond 19 mei langs bij de SEO Meetup in Utrecht. Digital Footprint organiseert alweer voor de 3e keer dit gratis evenement met als doel kennis te delen en te netwerken. Voor wie Deze SEO meetup is voor iedere SEO Professional, Marketeer, Website developer of eigenaar van een […]

Hey, je website werkt niet op mobiel!

Nou en! Mijn klanten/bezoekers gebruiken helemaal (of bijna) geen mobiel. Al een aantal jaren sinds de opkomst van smartphones wordt er steeds meer gekeken of je een goede mobiele website hebt. Vaak werd het creëren van een mobiele website geen prioriteit omdat men het belang er niet van in zag of omdat er hoge kosten bij […]

Voorjaarschoonmaak in Adwords, Google ruimt op!

De lente is nog niet begonnen maar Google heeft alvast een grote voorjaarsschoonmaak gedaan in AdWords. In dit artikel komen de dingen die veranderd zijn binnen AdWords naar voren. Verwijdering van ongebruikte advertenties, campagnes en andere Adwords-entiteiten In de week van 23 maart 2015 begint Google met het vereenvoudigen van je account door advertenties definitief […]

SEO Mythes Busted – Meer links of meer content

Vorige week schreef ik het eerste artikel in de serie Google Myths Busted – Aanmelden bij Google. Waarin ik al aangaf dat SEO in de afgelopen jaren enorm veranderd is en dat veel oude ‘trucs’ nog steeds gebruikt worden om een website te optimaliseren voor de zoekmachines Vandaag bespreken we weer 2 mythes.

2015 wordt voor jou een groot succes

We gaan in 2015 er weer een fantastisch jaar van maken. En om te beginnen zullen wij je, via dit blog, elke week voorzien van waardevolle informatie. Wij gaan jou helpen om jouw jaar succesvol te maken, maar wij willen graag weten welke vragen jij hebt, met betrekking tot online marketing (SEO, Google Adwords, Google Analytics, Social […]

SEO Mythes Busted – Aanmelden bij Google

In de afgelopen 10 jaar is er veel veranderd op het gebied van SEO. Ook de manier waarop gebruikers omgaan met zoekopdrachten en de resultaten ervan. Hoe zoekmachines websites crawlen, indexeren en pagina’s ranken. En hoe marketeers invloed uitoefenen op de zoekmachines om meer verkeer naar hun website te sturen. Maar ondanks de grote veranderingen, […]

Webwinkel? Regel deze 8 punten vóór 13 juni!

Met ingang van 13 juni moeten webwinkels en postorderbedrijven in de Europese Unie (EU) aan de Richtlijn Consumentenrechten voldoen. De richtlijn heeft tot doel consumenten een betere bescherming te bieden. Voor bedrijven die ook online diensten en/of goederen verkopen, betekent het dat zij hun werkwijze en bestelproces aan de richtlijn moeten aanpassen.

Tool Tip: Converteer .PNG naar .ICO of andersom!

Converticon.com Convert icon biedt de mogelijkheid om online PNG-bestanden eenvoudig om te zetten naar diverse formaten icon-bestanden. Nu is dat niet uniek, want er zijn meer online tools die dit aanbieden. Het mooie van deze tool is dat het ook de mogelijkheid geeft om ICO bestanden om te zetten naar PNG. Voor die zeldzame keer […]

Email marketing is onmisbaar in de online marketing mix

Het succes van de inzet van email marketing is grotendeels afhankelijk van de samenstelling van de boodschap. Wij gingen te raad bij de online marketing pro’s en stelde een top 5 tips samen.

Genereert een nieuw website design meer winstgevende omzet?

Bedrijven investeren duizenden euro’s in verbetering van het design van hun website. Men hoopt hiermee dat een investering in een strakker design meer winstgevende omzet oplevert. Maar is dat ook werkelijk zo?

Blijven we met de grote jongens mee doen?

Vaak horen we van onze klanten dat (meer) investeren in SEO geen zin heeft, Google ‘luistert’ toch alleen maar de Unilever, Apple, Heineken van deze wereld. Geduldig leggen we dan uit dat dit niet het geval is. Sterker nog; door goed na te denken over de aanpak en gericht te investeren in SEO, kunnen de kleine jongens in […]

Nieuwe ontwikkelingen voor 2012

De eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij. Met frisse moed kijken we vooruit. Wat gaat het wereld wijde web ons voor een goeds brengen in 2012? Wat gaat de online marketing community bezighouden dit jaar? Welke mogelijkheden bieden de nieuwe ontwikkelingen uw business? Wij maakten voor u een selectie.

SEO in 2012

Naast de bekende focus op meta aspecten, zoals tags, site structuur en interne- en externe links, ontwikkelt SEO zich in een rap tempo tot een allesomvattende- en zeer invloedrijke activiteit binnen het marketing spectrum. Deze ontwikkeling is voor een deel het gevolg van de slimme(re) functionaliteiten die zoekmachines bieden. Doordat bijvoorbeeld Google, Yahoo en Bing […]

Social media profeten; zijn hun voorspellingen uitgekomen?

Wat is er uitgekomen van de voorspellingen die de social media goeroes eind verleden jaar hebben gedaan? Zo aan het einde van het jaar is het een mooi moment om de balans op te maken. In hoeverre zijn de voorspellingen van deskundigen van profetische aard gebleken? Haalt de techniek ons voorstellingsvermogen in? Laten de ontwikkelingen […]

Duurzame klantdialoog

Zojuist heb ik weer een voor mij unieke aanbieding in mijn inbox ontvangen. Volgers de verstuurder van deze mail is deze aanbieding speciaal voor mij (maar dan moet ik wel snel beslissen). Na ampele overwegingen heb ik er toch maar voor gekozen om van deze ‘unieke gelegenheid’ geen gebruik te maken. Denkt deze verkoper dat […]

Social Media do’s en dont’s…

Met Digital Footprint hebben voor een verscheidenheid aan opdrachtgevers social media strategieën opgezet en uitgevoerd. Belangrijk  onderdeel van onze aanpak is het geven van workshops. In deze interactieve sessies besteden we veel aandacht aan de do’s en dont’s bij het gebruik van social media als onderdeel van de marketing mix. Steevast zien we dat  deelnemers aan de workshops […]

Hoe sociaal is social media?

In de Harvard Business Review van oktober vraagt Larry Kramer (schrijver van het boek  C-Scape) zich af hoe sociaal social media is? Door de explosieve groei in het gebruik van social media fora als Twitter, Facebook en LinkedIn is deze vraag zowel relevant als actueel. Laatst hoorde ik op een congres dat Twitter ‘als platform’ de […]

Online goed bezig? Vergeet offline communicatie niet!

Een uitspraak van een van de vele social media goeroe ’s: “Twitter als platform biedt bedrijven de mogelijkheid om met veel mensen persoonlijk te communiceren waarmee een extra verkoopkanaal ontstaat”. Waar ik een grote fan van Twitter ben, vraag ik me in alle oprechtheid af of ‘veel mensen’ de communicatie via Twitter dusdanig ‘persoonlijk’ ervaren dat men enmasse […]

Wat, hoe vaak en wanneer Twitteren

Op verzoek van een opdrachtgever actief in de zakelijke dienstverlening die social media als onderdeel van de communicatiemix hebben omarmd, hebben we een eerste opzet gemaakt wat, hoe vaak en wanneer te Twitteren. 1. Tweets van algemeen aard: 1 a 2 tweets per week die een boodschap van algemeen aard bevatten en gericht zijn op de […]

Content Marketing, tips & trics…

Van de groenteboer op de hoek tot en met Fortune500 bedrijven, ieder bedrijf met een ambitie nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te behouden heeft wel een blog of een online nieuwsbrief waarin zij inhoud delen. Maar met de hoeveelheid informatie beschikbaar en de kwaliteit van het gedeelde niet altijd hoogwaardig, ontstaat het risico […]

Happy Xmas shoppings?

Naar verwachting zullen de online aankopen in december alle records breken. Dat betekent drukke tijden voor de klantenservice afdelingen van de Wehkamp’s, Neckermann’s en Bol.com’s etc. in januari. Om de Kerstinkopen voor alle betrokkenen blijvend een gedenkwaardige ervaring te maken, hieronder nog eens de 7 essentiële stappen als tip voor managers van alle klantenservice afdelingen. Stap […]

Hoe werkt het Google Adwords biedproces

Hoewel het concept voor Google Adwords simpel lijkt, als ik maar genoeg biedt per zoekwoord dan kom ik vanzelf bovenaan. De waarheid is een stuk genuanceerder. Bekijk de uitleg van Google over het Adwords biedproces Een van de belangrijkste lessen is het verhogen van je relevantie en hiermee je kwaliteitsscore (QS). Een betere kwaliteitsscore zorgt […]

hoger-in-google

Tips voor een betere positie in Google

Elk bedrijf of persoon met een eigen website zit altijd met de vraag, hoe krijg ik mijn website hoog in Google? Het antwoord ligt niet direct klaar, dat zou te makkelijk zijn. Google gebruikt een algoritme om websites te indexeren en die een pageranking mee te geven. Toch zijn er een aantal technieken bekend om […]