7 Tips voor betere SEO Titels

7 Tips voor betere SEO titels

SEO titels, worden ook wel Meta titels, HTML titels of titels voor de zoekmachines genoemd. Omdat SEO titels schrijven of optimaliseren beter is voor de vindbaar in de zoekmachines zouden we het allemaal moeten doen. Maar hoe schrijf je nou een goede SEO titel?

Wij hebben voor jouw 7 tips voor het schrijven van betere SEO titels!

1. Gebruik een pakkende SEO titel

Misschien wel het belangrijkste van allemaal, maar maak een titel die de zoeker aanspreekt. Naast hoger in in de resultaten van Google getoond te worden, gaat het voornamelijk om bezoeker naar je website sturen. Daarnaast is één van de ranking factoren de verwachte klikfrequentie (CTR), de CTR van een pagina/zoekwoord is dus belangrijk om regelmatig te controleren. De CTR kan je verhogen wanneer je een goede en aantrekkelijke titel hebt voor jouw desbetreffende pagina.

2. Belangrijke zoekwoorden voor- of achteraan?

Het is van belang om van tevoren te definiëren op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Zodra je dat gedaan hebt, is de vraag: moet ik ze voor- of achteraan in de titel plaatsen?

Het antwoord is simpel; Zet je belangrijke zoekwoorden vooraan in de titel dit zorgt voor een betere ranking in Google. Hoewel het soms lastig is om met het zoekwoord een zin te beginnen, dringen we er op aan om je uiterste best te doen. Niet alleen voor de zoekmachine is het belangrijk maar ook voor de zoeker. De zoeker zal sneller op een resultaat klikken wanneer deze de zoekterm vooraan in de titel ziet staan.

3. Maak je titel niet te lang

Maak je SEO titels niet te lang. Wij adviseren om een titel tussen de 50 & 60 aan te houden. Wanneer je een WordPress website hebt, kun je gebruik maken van de Yoast SEO plugin. Die geeft aan wanneer je jouw titel te lang of te kort is.

Heb je geen WordPress website? Niet erg, via deze SEO titel tool kun je alsnog controleren of jouw titel de juiste lengte heeft.

4. Hoofdletters gebruiken, of juist niet?

Begin ieder woord in de titel met een hoofdletter. Gebruik niet voor elke letter een hoofdletter, dit staat schreeuwerig, neemt veel ruimte in beslag en wordt over het algemeen gezien als slechte etiquette. Wanneer je ieder woord begint met een hoofdletter, trekt dit aandacht bij de zoekers en het onderbreken van het lezen van de tekst. Ook leestekens zorgen voor dit effect. Leestekens mogen niet overmatig gebruikt worden.

5. Merknaam in de titel zetten?

Zet je merknaam, indien mogelijk, achteraan in jouw SEO titel. Heb je te weinig ruimte om jouw merknaam in de titel te zetten? Overweeg dan om je merknaam niet in de titel neer te zetten. Het gaat namelijk om de inhoud van de pagina en het vindbaar worden op de zoekwoorden waarop jij gevonden wilt worden.

6. Gebruik scheidingstekens

Maak gebruik van een scheidingsteken tussen je titeltekst en jouw merknaam. Dit kan met een dubbele punt, pipe (staand streepje) of een koppel-teken (liggend streepje). Zo kunnen zoekers de tekst en de merknaam goed van elkaar gescheiden houden bij het lezen.

7. Voorkom dubbele titels

Maak voor iedere pagina een unieke SEO titel. Bij dubbele titels weet Google niet wat de meest relevante pagina voor een bepaald zoekwoord is. De SEO titel moet een heldere pakkende tekst zijn die een verwachting creëert bij de bezoeker. Wanneer dezelfde SEO titel in Google wordt getoond weet een bezoeker niet welk resultaat hij/zij moeten klikken.

Wil je meer weten over betere SEO titels? Of heb je nog andere vragen/opmerkingen?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *