google-mijn-bedrijf

Haal het meeste uit jouw Google Mijn Bedrijf

Meer halen uit jouw lokale website? Google Mijn Bedrijf is een gratis product voor bedrijfseigenaren om hun bedrijf in te dienen en te verifiëren bij Google. Wanneer je bent aangemeld bij Google Mijn Bedrijf zal je lokaal gelijk beter gevonden worden dan voorheen. In dit artikel zullen we Google Mijn Bedrijf gaan uitlichten:

Wanneer ben je geschikt voor Google Mijn Bedrijf?

Ieder bedrijf die een vaste locatie heeft met zijn of haar bedrijf komt in aanmerking voor Google Mijn Bedrijf. Heb je meerdere locaties voor één bedrijf? Dan kun je voor elke locatie een aparte Google Mijn Bedrijf vermelding kunnen indienen.

Het kan zijn dat je vanuit huis werkt en afspreekt met klanten in een geografisch gebied. Dit worden ‘Service Area Business’ genoemd. Voorbeelden van ‘Service Area Business’ zijn: Loodgieters, schoonmakers en koeriersdiensten. In dat geval kom je nog steeds in aanmerking voor een vermelding. Dan moet je echter wel aan Google aangeven dat je goederen en diensten aan klanten levert op hun locatie.

(Bron: Yoast, Ranking your local business at Google: Google My Business)

Verifieer jouw locatie

Google streeft ernaar om alleen maar legitieme bedrijven in Google Mijn Bedrijf te hebben. Het is dus een vereiste dat iedereen die een claim indient, hun bedrijf verifieert met Google op de een of andere manier.

De makkelijkste manier om het proces te laten starten is het uitvoeren van een zoekopdracht met jouw bedrijfsnaam. Dit moet wel in de desktopversie van Google. Als jouw bedrijf nog niet is geverifieerd, dan zie je in het paneel aan de rechterkant een link die de vraag ‘Bent u eigenaar van dit bedrijf?’ bevat. Belangrijk is dat wanneer je op de link klikt, niet bent aangemeld met jouw persoonlijke Google account. Klik op de link dus alleen wanneer je ingelogd bent met het Google account van het bedrijf.

Hoewel het geen Google Mijn Bedrijf vereiste is, zorgt het er wel voor dat je veel makkelijker toegang kan geven aan werknemers van jouw bedrijf via een bedrijfsaccount.

Toekomst van Google Mijn Bedrijf

In het verleden werd Google Mijn Bedrijf vaak gezien als een hete aardappel in Google. Het leek er zelfs op dat niemand van Google HQ zich daarover wilde opwinden en verdiepen.

Dat is nu zeker niet meer het geval. Google Mijn Bedrijf is Google’s frontline verdediging tegen Facebook zijn overweldigende mindshare onder bedrijven. Het product is nu veel robuuster geworden.

Het doel van de ontwikkeling van Google Mijn Bedrijf is de kleinere ondernemingen ook meer ondersteuning krijgen in Google.

We beginnen ook een handvol aan bedrijven dat het toestaat om producten direct te bestellen vanuit de zoekresultaten. Google selecteert zelf de bedrijven die daarvoor in aanmerking komen.

Het is niet duidelijk of deze veranderingen je helpen aan een betere ranking in de zoekmachines. Maar het feit dat er wat dingen veranderen in Google Mijn Bedrijf is positief. We zullen de komende maanden daarom Google Mijn Bedrijf nauwlettend in de gaten houden om nieuwtjes.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *