seo-conversie-optimaliseren

SEO & Conversie Gericht Optimaliseren, Hoe Doe Je Dat?

Herken je dat? Je scoort goed in de zoekmachines, maar het conversie aantal is niet goed genoeg. Hoe kan je dat verbeteren?

Het lijkt vanzelfsprekend wanneer een pagina goed in de zoekmachines scoren, ook hoge conversies halen. Maar in de praktijk blijkt dat echter wat anders. Het is van belang om een pagina te schrijven die gericht is op de zoekmachine maar ook op conversies. Dit lijkt makkelijker dan gedaan. In dit artikel geven wij een aantal belangrijke tips voor het schrijven van een goede pagina.

Maak gebruik van A/B testen

Je herkent het vast wel, je behaalt conversies via jouw pagina’s maar nog niet bijster veel. Hoe kom je erachter wat het beste werkt bij de bezoekers? Verbeter jouw website door wijzigingen aan te brengen die meer conversies op zouden moeten leveren.

Door gebruik te maken van A/B testen kun je zien wat het beste werkt bij de bezoekers op jouw website. Je kan een A/B test uitvoeren op bijvoorbeeld de teksten in de buttons. Werkt “Bekijk Hier” beter dan “Ga naar”? Dan weet je na de test wat je het beste kunt gebruiken voor jouw bezoekers om een zo hoog mogelijke conversie te behalen.

Schrijf voor de bezoekers

Hoewel je tekst goed geoptimaliseerd moet worden voor de zoekmachines, is het niet onbelangrijk om te schrijven voor je bezoekers. Je bezoekers moeten immers de conversies doen.

Tips voor het schrijven voor de bezoeker:

  • 12-16 woorden gebruiken per regel. Wanneer een regel te lang is zal het voor de gebruiker visueel moeilijker te lezen zijn.
  • Je zinnen moeten maximaal 15-20 zoekwoorden bevatten. Dit houd de teksten makkelijker leesbaar voor de bezoekers.
  • Zorg voor kleine alinea’s door tussenkopjes te gebruiken.

Zorg dat je tekst wervend is

De tekst moet wervend overkomen bij de bezoekers. Creëer een connectie in de inleiding van jouw pagina door een probleemstelling aan te geven. Deze probleemstelling ga je oplossen in jouw tekst met een logische flow. Aan het einde van de tekst schrijf je een passende call to action waar jouw bezoeker behoefte aan heeft.

 

Dit alles heeft te maken met het welbekende AIDA-model. Attention, Interest, Desire & Action. Het idee van dit model is dus dat je de aandacht trekt van de bezoeker. Vervolgens wek je interesse door de probleemstelling op tafel te leggen en de behoefte aanwakkert. De laatste stap van dit model is de bezoeker naar een actie zetten, waar je de conversie dus uithaalt.
Zorg er dus voor dat er op jouw pagina altijd een heldere en goede pagina aanwezig is. Daarbij maakt het niet uit of je een product of dienst verkoopt. Iemand die jouw nieuwsbrief wilt ontvangen is ook een conversie.

Meer weten over het schrijven van goede teksten voor SEO & voor de conversies?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *