lokale-seo

Tips voor lokale SEO geoptimaliseerde content

Je hebt een lokaal bedrijf, maar in de zoekmachine word je niet tot nauwelijks gevonden. Dit overkomt een heleboel niche bedrijven die lokaal succes willen bereiken. Om de lokale zoekopdrachten te domineren zijn er een aantal aspecten waar je op moet focussen. Wij hebben een aantal tips op een rijtje voor jouw lokale SEO content strategie.

Google Mijn Bedrijf

Meld je bedrijf aan bij Google mijn Bedrijf. Wanneer je bedrijf succesvol is aangemeld zorgt Google dat je vindbaar bent op Google Search, Maps. Google+ en mobiele apparaten. Bij het aanmelden van jouw bedrijf zijn er een aantal factoren waar je op moet letten:

  • Maak gebruik van je officiële bedrijfsnaam voor de titel. Hierbij moeten er geen keywords of locaties aan toegevoegd worden.
  • Het logo van jouw bedrijf
  • Gebruik recente en relevante foto’s van jouw bedrijf die Google eventueel kan tonen.
  • Korte beschrijving van jouw bedrijf.
  • Zorg ervoor dat alles zo compleet mogelijk is ingevuld. Je vult onder andere de openingstijden, telefoonnummer en de website URL in. De belangrijkste categorie is ‘Category’. Hier geef je aan wat voor soort bedrijf je bent, hier is het ook mogelijk om meerdere categorieën aan te geven.

Keyword Research

Welke lokale zoekopdrachten er worden uitgevoerd in jouw omgeving en business moet je uitzoeken via een keyword research. De meeste lokale zoekopdrachten bevatten de naam van de stad of dorp wanneer ze iets lokaal zoeken. Ze zullen bijvoorbeeld [biologische winkel Utrecht] intypen als zoekopdracht. Tegenwoordig herkent Google de zoekopdrachten als een lokale zoekintentie. Dus wanneer je [biologische winkel] intypt geeft het vergelijkbare resultaten weer als de zoekopdracht [biologische winkel Utrecht]. Dit gebeurd op basis van je locatie.

Een zoekwoorden onderzoek kun je gratis uitvoeren. Enkele voorbeelden daarvan zijn:

  • Google AdWords keyword planner. De data komt hiermee rechtstreeks uit Google zelf, alleen geeft het geen exacte aantallen weer.
  • Ubersuggest. Gebruiksvriendelijke tool, echter kan je het zoekvolume niet zien.
  • Wordstream keyword tool. Binnen een aantal seconde krijg je een lijst met relevante zoektermen. Deze tool geeft net als Ubersuggest geen zoekvolume weer. Je kan maar tot 10 zoekopdrachten per dag uitvoeren in de gratis versie.

Lokaal gerichte titels

Laat zien dat jouw SEO titels zijn geoptimaliseerd voor de lokale zoekopdrachten. Dit doe je omdat je wilt dat Google weet dat jouw publiek lokaal gericht is. Maar dit doe je ook om te laten weten aan het publiek dat je een lokaal bedrijf hebt.

Gebruikers die op zoek zijn naar bijvoorbeeld een bloemenwinkel in de buurt zullen sneller op de resultaten klikken wanneer die aangeeft dat die in hun nabijheid is. Zorg er dus voor dat de titel van jouw berichten duidelijk zijn voor de gebruikers om zoveel mogelijk traffic binnen te halen.

Laat een goede indruk achter

Zodra een bezoeker op jouw site komt, is die vol verwachting omdat je een goede en aantrekkelijke titel hebt. Zorg ervoor dat je de bezoeker niet teleurstelt met datgene wat je te bieden hebt. Een hoge bouncerate zal leiden tot een lagere ranking in Google dus wil je de bezoeker overtuigen tot het kopen van een product.

Een goed voorbeeld wat vaak werkt zijn goed geoptimaliseerde en van hoge kwaliteit foto’s van jouw bedrijf. Video’s publiceren over jouw bedrijf of medewerkers is ook een geweldige manier om een goede indruk achter te laten bij de bezoekers.

 

Wil jij meer weten over lokale SEO?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *