Blijven we met de grote jongens mee doen?

playwiththebigboysVaak horen we van onze klanten dat (meer) investeren in SEO geen zin heeft, Google ‘luistert’ toch alleen maar de Unilever, Apple, Heineken van deze wereld. Geduldig leggen we dan uit dat dit niet het geval is. Sterker nog; door goed na te denken over de aanpak en gericht te investeren in SEO, kunnen de kleine jongens in het kielzog van de wereldmerken opmerkelijke SEO resultaten halen.
Drie tips:

Tip 1: Accepteer het!

Een beetje flauw natuurlijk, maar daarom niet minder belangrijk. Het internet is een reflectie van de
echte (offline) wereld. En in de offline wereld hebben wereldmerken de macht en de middelen die
ze in de online wereld ook hebben. Natuurlijk in de begindagen van online marketing, hadden kleine
merken met de inzet van slimme SEO strategieën het rijk voor zich. Dit feest is over, de offline en
online wereld zijn weer ‘on par’…

Tip 2: Gedraag je als een wereldmerk!

Oké, misschien kan je niet zoveel met tip 1. Feit is dat veel kleinere bedrijven qua SEO aanpak
afhankelijk zijn van een paar on-page factoren en wat link-building activiteiten. Door deze
beperkte aanpak zijn deze bedrijven beperkt tot de kaders van het grote Google algoritme geheim.
Wereldmerken daarentegen kiezen bij hun SEO aanpak voor multiple kanalen en maken zich
daarmee veel minder afhankelijk van Google. Doe als de wereldmerken; leg niet al je SEO eieren
in een mandje, zorg voor interacties met trouwe klanten via social media en vergroot daarmee het
bereik.

Tip 3: ga (weer) pionieren:

Er gebeurt zoveel in de online wereld dat het moeilijk is bij te houden. Wat hot is vandaag is
morgen achterhaald. Dat betekent dat je als (kleine) ondernemer altijd alert moet zijn op nieuwe
ontwikkelingen. Neem van ons aan dat ergen ter wereld op dit moment de nieuwe Google wordt
bedacht. Een goed voorbeeld is Pinterest (http://pinterest.com/). Een jaar geleden had niemand nog
gehoord van dit nieuwe social platform, nu is Pinterest het derde platform wereldwijd (…). De tijd
dat wereldmerken een dergelijk kanaal omarmen en er budget voor vrij kunnen maken is minimaal 6
tot 9 maanden. Terwijl men zich in budget comités, tijdens marketing workshops en met klant panels
afvraagt of Pinterest iets voor hen is, heb je het platform voor jezelf.

Doe er je voordeel mee…

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *