Meer rendement uit je adwords campagne

Haal Meer Rendement Uit Je AdWords Campagnes

Het rendement verhogen in Google AdWords is iets wat de meeste bedrijven graag willen zien. Dat betekent namelijk dat er meer leads en/of verkopen binnen komen. Lukt jouw ook maar niet om het rendement te verhogen binnen de campagnes? Wij hebben een aantal tips op een rijtje gezet die het rendement van jouw AdWords campagne zouden moeten verhogen.

Vermijd brede zoekwoorden

Wanneer je een advertentiegroep opzet, moet je zoekwoorden ingeven waarop je gevonden wilt worden. Er zijn vier soorten zoekwoorden die je kan invoeren, namelijk:

  • Breed: google adwords
  • Woordgroep: “google adwords”
  • Exact: [google adwords]
  • Modifier: +google +adwords

Het gebruik maken van brede zoekwoorden kan handig zijn om zoveel mogelijk bezoekers te krijgen. Maar de relevantie is meestal laag. Bij een breed zoekwoord als “blauwe suède schoenen” kan je ook zoekresultaten krijgen met “blauwe schoenen” of “suède schoenen”. Dat is natuurlijk niet relevant. Je betaalt dan voor een irrelevante klik en dat wil je dus wilt vermijden.

Meerdere advertenties gebruiken

Het is verstandiger om meerdere advertenties per advertentiegroep te hebben om zo te streven naar een perfecte advertentie. Maak minimaal twee advertenties in per advertentiegroep en analyseer de resultaten.

Zet in één advertentie een gewone advertentietekst. Maak een tweede advertentie aan met de zogeheten KeyWord insertion. Met Keyword insertion kan je Adwords de zoekterm van zoeker in de advertentie plaatsen, om zo een betere match te krijgen met de zoekvraag. Keyword insertion kan je gebruiken door de volgende code in je advertentie te plaatsen;
{KeyWord:[Standaard Tekst]}
De standaard tekst is de tekst die woord weergegeven wanneer een match niet gemaakt kan worden.
Wanneer je steeds beter weet wat goed werkt bij jouw klanten, wordt het makkelijker om een perfecte advertentie neer te zetten.

Extensies toevoegen

Een extensie is een toevoeging aan je advertentie waardoor je advertenties meer body krijgen. De relevantie van de advertenties stijgen wanneer je extensies toevoegt.

Er zijn in totaal 8 extensies die je kan inzetten in jouw advertentie, namelijk:

  • Extensie voor sitelinks
  • Highlight-extensie
  • Oproepextensie
  • Locatie-extensie
  • Extensie voor Website-informatie
  • Prijsextensie
  • App-extensie
  • Bericht-extensie

Deze hebben ieder hun eigen functie en zorgen voor relevantere advertenties voor de bezoekers. Wanneer je advertentie relevanter is dan jouw concurrent, zullen jouw advertenties meer kliks opleveren en een hogere positie in de rankings.

Maak gebruik van uitsluitingen

Negatieve zoekwoorden dragen ook bij aan een slechte invloed op de campagne. Daarom is het van belang om consequent de zoekwoordenlijst na te lopen of er negatieven bij zitten. Zo ja? Sluit die dan zo snel mogelijk uit, omdat je dan geld aan het weggooien bent.

Je adverteert bijvoorbeeld op wasmachines, maar je advertentie wordt getoond bij de zoekterm ‘droger kopen’. Je sluit het zoekwoord droger uit omdat je daar niet op gevonden wilt worden via je advertentie van de wasmachines.

 

Wil je meer weten over hoe je optimaal een AdWords campagne laat werken?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *